Resultat Östsvenskan 2019 Valla Folkhögskola Linköping

Vinnarbilder 2019

Klass A – Kollektion

Mathias Samuelsson,  Eksjö Fotoklubb
En porträttserie med starkt uttryck där var och en av bilderna är stark och visar en ny sida av den avporträtterade mannen. Fotografen briljerar i allt – från teknik till berättande, komposition och bildbehandling. Riktigt vackra utskrifter, vackert monterade och presenterade.

Ann-Britt Farmare, Vetlanda Fotoklubb
En estetiskt vacker och färgrik serie där färg och form knockar mig. Känslofullt och konstnärligt skildrat. Jag gillar hur fotografen vågat ta i när det kommer till färgmättnad. De starka färgerna förstärker känslan i serien som är som gjord att förgylla en vägg.

Swan Odisho, Linköpings fotoklubb
En serie som inte lämnade mig oberörd. Här har känslan av skog verkligen fångats och förmedlats. Jag riktigt känner doften av barr och våt mossa. Stämningsfullt och rogivande. En serie som skulle passa i ett väntrum, och det menat som positivt. Det är härligt att försjunka sig i bilderna, de väcker en behaglig känsla hos mig.

Klass B – Fritt motiv

Bo Nyman, Linköpings fotoklubb
Fantasielefant. Ett fantasimotiv som jag inte kan gissa vad det är men jag ser en elefant.Uppmärksamt av fotografen.

Marianne Lindblom, Vetlanda Fotoklubb
Förvånad rockare. En kul ögonblicksbild. Man undrar vad gitarristerna säger till varandra. Ska han visa ackordet eller något annat? Dessutom den förvånade blicken från mannen till vänster.

Istvan Csomortani, Vetlanda Fotoklubb
Glad kvinna. Det spelar ingen roll vilket språk man talar. Ett leende är detsamma på alla språk

Klass C – Tema Värme

Mats Larsson Kindeland, Linköpings fotoklubb
Härlig sv/v. ögonblicksbild som utstrålar värme , fotograferad i befintligt mjukt ljus.

Mathias Samuelsson, Eksjö Fotoklubb
Bra arbetsplatsbild där man riktigt kan känna hettan som arbetarna har i sin jobbmiljö.

Anna Almén, Vetlanda Fotoklubb
Stämningsfull och fin motjusbild,  ormbunkens bladverk mot klänningen tillför bilden det lilla extra

Nedan finner ni länkar till den diplomerade resultatlistan:

klassA19

klassB19